POTŘEBUJETE PORADIT? VOLEJTE 725651021

MaxContact®

MaxContact®

Neustále se měnící poloha na kole je stejně významný faktor pro jízdu, jako samotné šlapání do pedálů. Nepatrné změny náklonu horní poloviny těla, sklopení či napřímení pánve, vše má vliv na to, jakým způsobem jsou části našeho těla v kontaktu s kolem. V jeden moment si volíme například velmi vzpřímenou pozici, abychom měli dobrý přehled v silničním provozu, ale podruhé si vybereme pozici s velkým náklonem horní poloviny těla dopředu kvůli ošklivému otravnému dešti, nebo v prudkém kopci. Zkušený horský cyklista, zvyklý na těžší členitý terén, se pozná podle aktivního jízdního stylu. Tedy jeho pozice se na kole mění a upravuje podle aktuálního terénu, těžiště se výrazně posouvá dopředu či dozadu podle toho, jak prudký svah nahoru nebo dolů zrovna zdolává. 
Position Citybiker Position Mountainbiker
Městský cyklista Horský cyklista

 

 

Co to znamená v závislosti ke konceptu SQlab MaxContact? 

 

Tlak jako fyzikální veličina: 

Tlak= Síla/Plocha 

 

 

Tlak v sedle jízdního kola: 

Tíha vyvíjená na sedlo= váha těla/ efektivní plocha sedla 

Analýza rozložení tlaků hraje při vývoje nových produktů významnou roli.

 

Více bezpečí a pohodlí ve sportovnější dynamické pozici 

Plocha přední části sedla (“nosu sedla”) by měla být tak široká, jak je to jen možné, ale současně tak úzká, jak jen to je nezbytné. Cílem je, aby kontaktní plocha přední části sedla byla dostatečně velká, aby pomáhala snížit tlak na tkáně ve sportovní poloze s nakloněným tělem dopředu. Ale současně dost úzká, aby zbýval dostatek prostoru pro stehna. Takže jak moc může být přední část sedla zúžená?

Koncept SQlab MaxContact přináší sedla se sníženým “nosem”, tedy sedla se stupňovitě poklesnou přední částí sedla, která je navíc plochého tvaru. Tento jednoduchý trik zaručuje jednak větší kontaktní plochu pro situace, kdy při jízdě na kole nakláníme horní polovinu těla dopředu a běžná sedla by zbytečně tlačila na stydký oblouk. A jak už víme, větší plocha znamená nižší tlak. Snížení přední části také tvoří větší prostor pro tento náklon než standardní sedla.